Ponieważ coraz częściej dopytujecie Państwo czy także w tym roku planujemy noworoczne spotkanie z muzyką i lampką szampana – odpowiadamy:
TAK!!
Będzie nam bardzo miło gościć Państwa w Starym Młynie już 6 stycznia o godz. 18:00 na KONCERCIE OPERETKOWO – MUSICALOWYM ,,WSPOMNIEŃ CZAR” z udziałem znakomitych polskich głosów. W 2024 rok powitamy Nowy Rok w towarzystwie tenorów, występujących pod nazwą „Faceci w bieli” oraz Divy – Moniki Korybalskiej (mezzosopran). Będzie to z pewnością niezapomniana zabawa. Utalentowani śpiewacy stworzą na naszej scenie klimat tradycyjnej operetki, dodając współczesny pierwiastek artystycznej improwizacji. Usłyszą Państwo najpopularniejsze melodie z oper francuskich takich jak wspaniała Habanera z opery „Carmen” G.Bizeta, hity z wiedeńskich operetek: Czardasz Maricy z operetki „Hrabina Marica” E.Kalmana, „Czardasz Sylwii” z operetki „Księżniczka Czardasza” E. Kalmana, aria Giuditty z operetki „Giuditta” E. Kalmana oraz wiele innych.
Oczywiście po wydarzeniu zaprosimy Państwa na lampkę szampana oraz słodki poczęstunek.
Bilety w cenie 70 zł/os. w sprzedaży od 1 grudnia, od godz. 9:00.
Grzegorz Uniwersał – tenor
Urodzony w Krakowie śpiewak operowy i aktor z wieloletnim doświadczeniem. Absolwent wydziału wokalno-aktorskiego w Krakowie. Ma za sobą wiele produkcji telewizyjnych, teatralnych oraz programów rozrywkowych. Zadebiutował na deskach teatru w sztuce „Świeczka zgasła”. Twórca zespołu tenorów nowej generacji „Faceci w Bieli”
Jarosław Bielecki – tenor
Ze śpiewem i muzyką związany od wczesnego dzieciństwa – od 9. roku życia występował z Zabrzańskim Chórem Chłopięcym „Pueri Cantores Silesienses”, w którym zdobywał pierwsze szlify wokalne, biorąc udział w licznych festiwalach oraz kursach.
W 2012 roku podjął studia na Akademii Muzycznej w Krakowie, na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie śpiewu solowego prowadzonej przez ks. dr. hab. Zdzisława Madeja. Ukończył je, otrzymując dyplom z wyróżnieniem w czerwcu 2017 roku. W czasie studiów brał udział w kursach wokalnych prowadzonych m.in. przez Rannveig Braga oraz Mariusza Kwietnia. Jeszcze jako student występował w Krakowskiej Operze Kameralnej jako Bastien w „Bastien und Bastienne” W. A. Mozarta oraz Warszawskiej Operze Kameralnej jako Bojomir w „Zamku na Czorsztynie” Karola Kurpińskiego. W tym czasie koncertował również z orkiestrami Filharmonii Krakowskiej oraz Filharmonii Częstochowskiej. Wiosną 2017 roku otrzymał nagrodę specjalną podczas Konkursu Wokalnego im. Jana, Edwarda, Józefiny Reszków.
Od 2018 roku jest solistą Opery Krakowskiej. W tym czasie brał udział w następujących produkcjach: „Norma” Vincenzo Belliniego jako Flavio, „Gianni Schicchi” Giacomo Pucciniego jako Gherardo, „Anna Bolena” Gaetano Donizettiego jako sir Hervey, „Manru” Ignacego Jana Paderewskiego jako Młody Cygan. W czerwcu 2019 roku wykonywał tytułową rolę w „Kandydzie” Leonarda Bernsteina, zaś w listopadzie zadebiutował jako Hrabia Almaviva w „Cyruliku Sewilskim” Gioacchino Rossiniego. W grudniu 2019 r. wykonywał partie Porcusa, Herolda i Kleryka w oratorium scenicznym „Joanna d’Arc na stosie” Artura Honeggera, reżyserowanym przez Monikę Strzępkę.
Krzysztof Kozarek – tenor
W roku 2013 ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie dr hab. Jacka Ozimkowskiego. Jest także absolwentem Edukacji Artystycznej w Zakresie Sztuki Muzycznej na Uniwersytecie Zielonogórskim.
Na swoim koncie posiada liczne nagrania z muzyką dawną, w tym wiele prawykonań (m.in. „Sarmatia tiumphans”, „Christmas Cantats of 18th Century”, „Lent Cantatas of 18th Century”) oraz współpracę z takimi zespołami jak Capella Cracoviensis, Cappella Augustana, Goldberg Ensamble, La Tempesta, Accademia dell’Arcadia, czy Floripari, z którymi koncertuje w kraju i za granicą (m.in. we Francji, Włoszech, Niemczech, Gruzji, Kazachstanie).
W roku 2012 rozpoczął współpracę, a od września 2015 należy do stałego zespołu solistów Opery Krakowskiej. W swoim repertuarze posiada partie m.in. z takich oper jak: „Straszny dwór” Stanisława Moniuszki (Damazy), „Czarodziejski flet” Wolfganga Amadeusza Mozarta (Tamino), „Anna Bolena” Gaetano Donizettiego (Hervey), „Tannhäuser” Ryszarda Wagnera (Heinrich der Schreiber), „Madama Butterfly” Giacomo Pucciniego (Goro), „Opowieści Hoffmanna” Jacqes’a Offenbacha (Nathanaël, Andrès, Cochenille, Frantz, Piticchinaccio), „Norma” Vincenzo Belliniego (Flavio), „Ariadna na Naxos” Richarda Straussa (Scaramuccio), „Mefistofeles” Arrigo Boito (Wagner, Nereo), „Trubadur” Giuseppe Verdiego (Ruiz), „Wesele Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta (Don Curzio), „La Traviata” Giuseppe Verdiego (Gaston), „Halka” Stanisława Moniuszki (Góral) oraz wiele partii oratoryjnych.
Bierze również udział w licznych spektaklach operetkowych, musicalowych i kameralnych, np.: „Skrzypek na dachu” Jerry’ego Bocka (Motel Kamzoil), „Teresica – una pasión” w inscenizacji Freda Apke i aranżacji Mikołaja Blajdy (Miguel), „Cabaret lunaire” do muzyki Arnolda Schönberga (On), „Piękna Helena” Jacques’a Offenbacha (Achillo, Ajax I) oraz koncertach wykonywanych w ramach prestiżowych festiwali muzycznych (Międzynarodowy Festiwal Bachowski w Świdnicy, Bologna Festival, Wratislavia Cantans, Muzyka w Starym Krakowie, Festiwal Goldbergowski, Festiwal im. Jana Kiepury, Bydgoski Festiwal Operowy). Jest laureatem nagrody specjalnej I Letniej Akademii Śpiewu w Gdańsku
Paweł Fundament – tenor
Jest absolwentem wydziału wokalnego Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie w klasie dr hab. Jacka Ozimkowskiego. Naukę śpiewu kontynuował na Wydziałe Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu solowego prof. dr hab. Agnieszki Monasterskiej.
Dwukrotnie brał udział w kursach organizowanych przez Internationale Bachakademie Stuttgart Helmutha Rillinga pod kierunkiem Lothara Odiniusa. Uczestniczył też w kursach prof. Ryszarda Karczykowskiego i Dariusza Grabowskiego. Był półfinalistą I Europejskiego Konkursu Tenorów im. Jana Kiepury w Sosnowcu. Współpracował jako solista z takimi dyrygentami jak: Stanisław Gałoński, Krzysztof Penderecki, Helmuth Rilling, Tadeusz Strugała. Wraz z Akademią Muzyczną w Krakowie brał udział jako solista w licznych spektaklach operowych i operetkowych, występując na scenie krakowskiej Opery.
W latach 2001 – 2012 występował jako śpiewak kameralista w Zespole Madrygalistów Capelli Cracoviensis. Z zespołem tym dokonał wielu nagrań, a płyta „Offertoria et Communiones Totius Anni (1611)” Mikołaja Zieleńskiego otrzymała nagrodę Fryderyka 2009 w kategorii „Album Roku Muzyka Dawna i Barokowa”.
Od 2012 roku związany z Chórem Filharmonii Krakowskiej im. Karola Szymanowskiego, a w latach 2014-2021 z Chórem Polskiego Radia w Krakowie, z którym dokonał wielu nagrań płytowych i koncertowych. Pod kierownictwem Agnieszki Bennett-Budzińskiej dokonał pierwszego w historii nagrania płytowego wszystkich 150 Psalmów Mikołaja Gomółki. Nagrania te zostały uhonorowane w 2021 roku nagrodą Fryderyka. W 2019 roku brał udział jako solista w koncercie sygnowanym przez Chór Polskiego Radia, który odbył się w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego pod dyrekcją Johna Butta, wraz z {OH} Orkiestrą historyczną, wykonując „Missa La Lombardesca” Bartłomieja Pękiela. Był również członkiem Rady Artystycznej Chóru Polskiego Radia.
Wykonywał partię solową w „Siedmiu Bramach Jerozolimy” Krzysztofa Pendereckiego pod batutą kompozytora, wraz z nagraniem płytowym dla firmy Dux (0546). Płyta otrzymała nagrodę „Pizzicato`s Supersonic Award” i wyróżnienia „Le Ring Classiqueinfo” oraz nagrodę telewizji Arte. Wykonał również w Filharmonii Krakowskiej partię solową w „Harnasiach” Karola Szymanowskiego, pod dyrekcją Tadeusza Strugały. Koncertował również z Orkiestrą Filharmoników Wiedeńskich pod dyrekcją Piotra Gładkiego. Występował z Wiesławem Ochmanem oraz Mazowieckim Teatrem. Muzycznym „Operetka” w Warszawie.
Jest solistą Opery Kameralnej w Krakowie, w której zadebiutował na scenie operowej partią Solimana w „Zaide” W.A. Mozarta. Jest również członkiem zespołu „AUDIVI– Cracow Vocal Quartet”, który koncertuje między innymi w Katedrze Wawelskiej. Jedną z jego specjalizacji jest eksperymentalna muzyka współczesna. Wielokrotnie wykonywał madrygały Agaty Zubel, jedno z najtrudniejszych dzieł nowoczesnej muzyki wokalnej. W swoim repertuarze ma również wiele partii oratoryjno-kantatowych, a także pieśni. Obecnie koncentruje się na wykonawstwie arii operowych i operetkowych.
Monika Korybalska – mezzosopran
Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dr hab. Katarzyny Oleś-Blachy (dyplom z wyróżnieniem) oraz Wydziału Chemii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Solistka Opery Krakowskiej. W swoim dorobku posiada ponad 40 partii operowych i operetkowych. Do najważniejszych w jej repertuarze należą: Carmen (Georges Bizeet – „Carmen”), Giovanna Seymour (Gaetano Donizetti – „Anna Bolena”), Adalgisa (Vincenzo Bellini – „Norma”), Rozyna (Gioacchino Rossini – „Cyrulik sewilski”), Kompozytor (Richard Strauss – „Ariadna na Naxos”), Orfeusz (Christoph Willibald Gluck – „Orfeusz i Eurydyka”, wersja francuska), Nicklausse/Muza (Jacques Offenbach – „Opowieści Hoffmanna”), Cherubino (Wolfgang Amadeusz Mozart – „Wesele Figara”), Suzuki (Giacomo Puccini – „Madama Butterfly”), Jadwiga (Stanisław Moniuszko – „Straszny dwór”), Dorabella (Wolfgang Amadeusz Mozart – „Così fan tutte”), Sylva (Imre Kálmán – „Księżniczka czardasza”). Brała udział w licznych prapremierach i prawykonaniach, np. „Olga Bo” Marcina Błażewicza, „Pizzicato” Mateusza Bienia, „Miłość do trzech pomarańczy” Sergiusza Prokofiewa (polska prapremiera). Na swoim koncie ma także współpracę z Operą na Zamku w Szczecinie, Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Nova w Bydgoszczy oraz nieistniejącym już Gliwickim Teatrem Muzycznym. Wykonuje również dzieła kantatowo-oratoryjne oraz lirykę wokalną.
Jest laureatką VI Ogólnopolskiego Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej (II miejsce), Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Iuventus Canti na Słowacji (wyróżnienie) oraz finalistką I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi w Lublinie. W roku 2014 otrzymała Nagrodę Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi” w kategorii „Mistrz i Uczeń” za Wybitne Działania na Rzecz Rozwoju i Promocji Kultury, co zaowocowało nagraniem płyty z duetami na sopran i mezzosopran pt. „Per Due Donne. MEZZOeSOPRANO”. W swoim dorobku fonograficznym posiada także pierwsze płytowe nagranie opery Stanisława Moniuszki „Beata” (partia Agaty) oraz „Requiem” Alfreda Schnittke.
Jest uczestniczką wielu festiwali muzycznych, m.in. Opera Rara (Kraków), Festiwalu Muzyki Polskiej (Kraków), Festiwalu im. Jana Kiepury (Krynica-Zdrój), Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. Krystyny Jamróz (Busko-Zdrój), Bydgoskiego Festiwalu Operowego, Festiwalu „Wawel o zmierzchu” (Kraków), Bologna Festival (Włochy), Festival de Wiltz (Luksemburg).
Akompaniament
Anna Glowa Łobodzińska – pianino
Absolwentka Akademii Muzycznej w klasie fortepianu docenta Marka Koziaka. Od lat występuje w charakterze akompaniatorki i pianistki w wielu miastach. Dużą część pracy zajmuje jej jednak praca pedagogiczna, pracuje głównie jako akompaniatorka w klasach śpiewu solowego. Jest wielokrotnie nagrodzona za wyróżniający się akompaniament na przesłuchaniach i konkursach wokalnych.
Karolina Kotra – skrzypce
Absolwentka Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. w Krakowie
Domninika Rusinowska – skrzypce
Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie doktora Henryka Gembalskiego. Jest laureatką i finalistką wielu konkursów w Polsce i za granicą, w tym m.in. półfinalistką międzynarodowego Conad Jazz Contest oraz nagrody publiczności na II międzynarodowym konkursie im. Z. Seiferta. Pisze teksty piosenek i aranżacje, współtworzyła pierwszy autorski koncert live “Ufaj i idź” dla portalu Deon, rockową płytę zespołu Lizard “Half live”, muzykę do filmu dokumentalnego o historii Jerozolimy oraz inspirowany folkiem album Oberek. Interesuje się szeroko pojętą muzyką współczesną i improwizowaną.